. تعریف جنگ نرم:اگر کشوری کشوری را تهدید به حمله نظامی
کنددر این حالت می گوییم تهدید از نوع سخت است اما اگر
ارزش ها و باور ها و اعتقادات یک جامعه هدف قرار گیرند
میگوییم تهدید از نوع نرم است.در تهاجم فرهنگی اشغال
ذهن و اعتقادات و تغی ارزش ها و باورهای دینی مردم هدف
اصلی دشمن است.
تنها اختلافی که میان جنگ های نرم در گذشته و حال می توان یافت، تفاوت در ابزارهای و روشهایی است
که از سوی دشمنان مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ زیرا انسان ها هر روزی به ابزارهای جدیدی دست می یابند
که در گذشته غیرقابل دسترسی بود. فرهنگ و تمدن بشری همان گونه که به سوی کمال پیش می رود در
ابزارها نیز کمال می یابد نواقص و کمبودهای آن جبران می شد. دشمنان توحید و عدالت و اسلام نیز در مقابل،
هر روز بیش از گذشته تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارهای نوین، سد راه اهداف کمالی
و عدالت خواهانه توده های مردم به ویژه مسلمانان و مومنان شوند
ادامه مطلب
شمنان جمهوری اسلامی ایران باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات
حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده اند.
رهبر معظم انقلاب:
من دارم می بینم صحنه رو...می بینم تجهیز رو...می بینم صف آرایی ها رو...می بینم
دهان های با هقد و غضب گشوده شده و دندان های با غیظ فشرده شده رو...
علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه این آرمان ها و علیه همه کسانی
به این حرکت دل بسته اند چه بکنم اگر کسی نمی بینه؟!
جنگ نرم در قرآن
آیا جنگ نرم در تاریخ اسلام و در خود قرآن وجود داشته؟
آموزه های قرآنی به جنگ نرم در حوزه دشمن شناسی و مقابله با دشمن، توجه داشته است.
آیات بسیاری به این مسئله از دو زاویه دید مختلف نگریسته است. به این معنا که اگر دشمن
برخی از سازوکارهای جنگ روانی را در جنگ نرم به کار می گیرد، جامعه اسلامی نیز
در دفاع و مقابله با دشمن می بایست از همه امکانات بهره گیرد و در جنگ نرم، به حکم مقابله به مثل
«فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم و اتقواالله و اعلموا ان الله مع المتقین»
عمل نماید. (بقره، آیه ۱۹۴)
منبع : روشنای کوچه سار فرهنگ (باقری )پیشینه جنگ نرم-جنگ نرم در قرآن
ماهواره، یکی از رسانه های قدرتمند ارتباط جمعی به شمار می آید .
این ابزار، به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد خود، قادر است پیامهای تصویری
را به دورترین نقاط منتقل کند و تعداد بیشماری
از افراد را در سراسر دنیا مورد خطاب قرار دهد.
همچنین ماهواره می تواند در هشیار کردن، اطلاعرسانی و
درحوزه پژوهش، سیاست و ... نقش مهمی داشته باشد؛
آسیبهای ماهواره
نقش ماهواره در تغییر ماهیت افکار عمومی پیرامون مسائل سیاسی و اقتصادی، قابل توجه است.
تصمیم گیری و اظهار نظر افراد در این زمینه ها، برخاسته از احساسات
ناشی از تبلیغات است؛ زیرا تماشای تصاویر، قدرت تفکر و تعمق آنها را تحت تاثیر قرار می دهد
اشاعه فحشا و بی بند و باری با ماهواره
یکی از کارکردهای رسانه های جمعی به ویژه ماهواره، مفهوم سازی و
به تبع آن، شکل دادن به هنجارهای مناسب با آن مفهوم است.
بر این اساس، ارائه تصویرهای مستهجن و مبتذل و خلاف عفت عمومی
از طریق ماهواره و نمایش آنها، یکی از عوامل گسترش بی بند و باری
و به فحشا کشاندن جوانان از نوع جرایم جنسی است.دشمن که
همواره اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع
اصلی هدف های خود می بیند، برای کم رنگ کردن این اعتقادات،
با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان، در به انحراف کشاندن
و بی هویت کردن آنان می کوشد.در واقع از دیدگاه و منطق قرآن،
بازگو کردن زشتی ها و ارائه و ترویج آنها، نهی شده است؛
زیرا موجب آشکارسازی زشتی ها و برملا شدن آنها می شود.
امام رضا علیه السلام می فرماید: «آن کسی که گناه را نشر دهد،
رانده است و آن کس که گناه را پنهان می دارد، مشمول آمرزش الهی است».
شبکه های ماهواره ای در قالب میان برنامه ها و آگهی ها،
مظاهر ضداخلاقی را تبلیغ می کنند و این رسانه، همچون دیگر ابزار بشری می تواند
به آرمان های تعالی بخش انسان ها و جوامع
خدمت یا خیانت کند که در حال حاضر، بیشترین خدمت
ماهواره در ایجاد و رواج فسا د و فحشا در میان جوانان است
.: Weblog Themes By Pichak :.